Wirtualna rzeczywistość to coraz popularniejsza forma przekazu oraz przyszłość wielu branż. Stanowiska VR przyciągają tłumy, przemieniając każdy firmowy event czy stoisko targowe w niezapomnianą atrakcję. Oprócz zapewnienia chwilowej rozrywki wirtualne rozwiązaniasą skutecznym narzędziem marketingowym, sprzedażowym, a także szkoleniowym. Jak wykorzystać aplikacje VR w biznesie? I dlaczego warto? Odpowiadamy w tym wpisie – zobacz!
Czym są aplikacje VR?
To oprogramowanie, które w połączeniu z odpowiednim sprzętem – takim jak specjalne gogle czy kontrolery na ręce – przenosi nas do wirtualnej rzeczywistości. Do zorganizowania stanowiska VR, czyli strefy virtual reality na sali szkoleniowej, targach branżowych bądź na innym wydarzeniu nie potrzeba wiele. Oprócz sprzętu oraz aplikacji konieczne jest jedynie trochę wolnej przestrzeni. Kiedy i dlaczego warto korzystać z tego rodzaju technologii?
Aplikacje VR w marketingu i sprzedaży? To działa!
Wirtualna rzeczywistość to świat, którego jesteś aktywnym uczestnikiem – to naprawdę robi wrażenie oraz silnie oddziałuje na emocje. Właśnie dlatego może, a nawet powinna stać się ona elementem strategii marketingowych. Stanowiska VR sprawdzą się wszędzie tam, gdzie liczy się, aby klient dotknął produktu, przetestował go w praktyce. Ludzie lubią zmieniać ustawienia, próbować różnych opcji czy funkcji. Dzięki tego typu aplikacjom mogą poczuć, jak wszechstronne zastosowanie ma dany produkt, a także po prostu się nim pobawić. W tym momencie od zakupu dzieli ich już często tylko krok.
Jak wykorzystać aplikacje VR w szkoleniach?
Nowe technologie bardzo dobrze zdają egzamin w szkoleniach praktycznych, np. z zakresu medycyny. Korzystając z aplikacji VR, lekarze mogą bez ryzyka przećwiczyć konkretne techniki oraz skonfrontować się z różnymi sytuacjami. Zaletą wirtualnych stanowisk jest przede wszystkim to, że tutaj można podejmować nieskończoną ilość prób oraz bez żadnych konsekwencji popełniać błędy. Dzięki temu łatwiej jest działać pod presją czasu podczas prawdziwego zabiegu.
Oczywiście po tego rodzaju narzędzia warto sięgać również w innych branżach. Zakładając gogle i słuchawki, uczestnicy szkolenia całkowicie odcinają się od świata realnego. Wszystkie docierające do nich bodźce pochodzą wtedy z wirtualnej rzeczywistości. To duży plus nowych technologii, bo warsztaty, które maksymalnie angażują uwagę, są wyjątkowo skuteczne. Zdaniem ekspertów osoby korzystające z aplikacji VR zapamiętują dzięki nim znacznie więcej informacji niż w przypadku tradycyjnie prowadzonych kursów.
Wykorzystaj potencjał aplikacji VR w swoim biznesie!
Kluczem do budowania relacji biznesowych, tworzenia skutecznych szkoleń oraz zwiększania sprzedaży jest zainteresowanie potencjalnych inwestorów czy klientów produktem lub usługą. Wirtualna rzeczywistość to narzędzie multisensoryczne, które naprawdę działa. Maksymalnie angażuje uwagę, a przez to po prostu przyciąga. Stanowiska virtual reality warto więc organizować na wszelkiego rodzaju imprezach branżowych. Poszukujesz kreatywnych rozwiązań dla swojej firmy? W Solutions360 pomożemy Ci docierać do klientów za pomocą aplikacji VR i innych nowych technologii. Sprawdź naszą ofertę dla biznesu!