Jeszcze całkiem niedawno wizualizacje wnętrz były w branży deweloperskiej rzadkością, obecnie na to rozwiązanie decyduje się większość deweloperów. Nie bez powodu – rzuty pomieszczeń czy nawet klasyczne zdjęcia inwestycji to po prostu za mało, aby klient mógł sobie w pełni wyobrazić mieszkanie. Za to już trójwymiarowa prezentacja albo wirtualny spacer 3D jak najbardziejdają taką możliwość. Zobacz, jak to działa w praktyce!
Wizualizacje mieszkań w 3D – co musisz wiedzieć?
Powodzenie projektu deweloperskiego zależy od wielu czynników. Zakup gruntu w atrakcyjnej lokalizacji to już połowa sukcesu. Drugą połową jest sposób prezentacji inwestycji. Możliwość sprzedaży pewnej części nowych mieszkań jeszcze na etapie budowy to idealna sytuacja dla dewelopera. Dzięki wizualizacjom 3D i wirtualnym spacerom jest to znacznie łatwiejsze. W ten sposób da się zaprezentować nieruchomość, której jeszcze nie ma.
Technika 3D to taki sposób przedstawienia obiektu, który pozwala pokazać trzy wymiary – wysokość, szerokość, ale też głębokość. W efekcie powstaje bryła. Podczas umieszczania takiego obiektu w wirtualnym spacerze albo na interaktywnej makiecie twórca ma dowolność wyboru perspektywy patrzenia. W pewnych sytuacjach przestrzenna wizualizacja bywa lepszą opcją niż obraz rzeczywisty.
Wizualizacje fotorealistyczne, czyli właściwie jakie?
Takie, które do złudzenia przypominają prawdziwe fotografie, chociaż w rzeczywistości nimi nie są. Wizualizacje 3D to nic innego jak przestrzenne obrazy tworzone w programach graficznych na podstawie projektu dostarczonego przez dewelopera. Aby przygotować taką prezentację, nie trzeba wcale fotografować inwestycji. W ten sposób możemy więc przedstawić także te nieruchomości, które dopiero powstaną.
Przedmiot lub inwestycja przedstawiona w technice 3D wygląda jak obraz widziany przez ludzkie oko albo aparat fotograficzny. Patrząc na produkt w trójwymiarze, trudno jest więc sprecyzować, co właściwie widzimy – grafikę czy zdjęcie. Wszystko dlatego, że fotorealistyczne wizualizacje do złudzenia przypominają fotografie. To ich największa zaleta. Często jedynie doświadczone oko jest w stanie odróżnić, czy ma przed sobą prawdziwe zdjęcie przedmiotu, czy też graficzne odwzorowanie, wygenerowany komputerowo obraz.
Co dokładnie da się zaprezentować w 3D?
Odpowiedź jest prosta – wszystko. To, jak wyglądają wizualizacje inwestycji, zależy wyłącznie od wizji dewelopera. Najczęściej zamawiane są grafiki:
- mieszkań pokazowych,
- wnętrz części wspólnych budynku,
- całego osiedla wraz z infrastrukturą rekreacyjno-wypoczynkową dla mieszkańców.
Za pomocą specjalistycznego oprogramowania obrazy 360° poszczególnych pomieszczeń możemy również połączyć w wirtualny spacer.
Na wizualizacjach da się też łączyć grafiki komputerowe i rzeczywiste zdjęcia. W ten sposób można pokazać np. kompleks mieszkalny w kontekście okolicy. Jeśli natomiast w najbliższym czasie planowany jest kolejny etap realizacji projektu, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przedstawić już powstałe budynki na tle jeszcze nieistniejących. Możliwych opcji jest więc, jak widać, naprawdę sporo.
Dlaczego warto inwestować w wizualizacje mieszkań w 3D?
Zyskujesz dzięki temu świetny materiał graficzny do wykorzystania na stronie internetowej, billboardach, w prospektach, katalogach i innych drukowanych materiałach promocyjnych. Fotorealistyczne wizualizacje to skuteczne narzędzie marketingowe. Jakość obrazu 3D jest tak wysoka, że często nawet wprawne oko nie jest w stanie od razu dostrzec, że nie chodzi o prawdziwe zdjęcie. Dzięki temu zainteresowani klienci mogą dokładnie zobaczyć inwestycję, która niebawem powstanie, co pozytywnie przekłada się na proces sprzedaży.
Przestrzenne wizualizacje obiektów to także świetny patent na weryfikację pomysłów – widać wtedy dokładnie wszystkie mankamenty, ale i potencjał do zmian. Obrazy w technice 3D warto więc wykorzystać również na prezentacjach oraz konferencjach dla partnerów biznesowych. Inwestorzy znacznie chętniej inwestują kapitał w projekty, które dobrze rozumieją
Zamów wizualizację inwestycji w Solutions360!
Sprzedaż mieszkań zaczyna się już na etapie projektowania, a na wyniki sprzedażowe ma wpływ przede wszystkim zaufanie do dewelopera. Zadbaj więc o atrakcyjny content graficzny w internecie i drukowanych materiałach promocyjnych. Profesjonalne zdjęcia inwestycji, fotorealistyczne wizualizacje wnętrz, interaktywne makietyoraz wirtualne spacery zamówisz w Solutions360 – sprawdź nas!