fbpx

Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona jeszcze całkiem niedawno kojarzone przede wszystkim z rozrywką obecnie zdobywają szturmem kolejne branże. Na dobre zadomowiły się już na uczelniach, salach szkoleniowych, targach wystawienniczych, ale i w firmowych open space. Obraz uzyskany dzięki aplikacjom VR czy AR zdecydowanie przebija tradycyjne wizualizacje produktów i obiektów, ponieważ maksymalnie angażuje uwagę widza. Odpowiedź na pytanie, czy warto sięgać po rozwiązania wirtualnej rzeczywistości, jest oczywista – jasne, że tak! Sprawdź, jak wykorzystać je w biznesie!

Czym jest rzeczywistość wirtualna?

W ten sposób określamy wygenerowaną komputerowo przestrzeń, która rządzi się takimi samymi prawami, jak otaczający świat. W odróżnieniu od fotorealistycznych wizualizacji, gdzie jesteśmy jedynie biernymi obserwatorami, wchodząc do wirtualnej rzeczywistości, automatycznie stajemy się uczestnikami wydarzeń. Dobra aplikacja VR umożliwia swobodne wchodzenie w interakcje z wirtualnymi obiektami. Można więc nie tylko zobaczyć, jak wygląda dany produkt, ale też wziąć go do ręki, sprawdzić, jak działa, przetestować różne funkcje czy ustawienia.

Jak przenieść się do wirtualnej rzeczywistości?

Podstawą jest dobre oprogramowanie. Aby doświadczenie było dla użytkownika maksymalnie realistyczne, ważny jest natychmiastowy feedback systemu. Dobra aplikacja VR powinna być więc intuicyjna w obsłudze oraz działać płynnie. Czy aby korzystać z wirtualnej rzeczywistości, konieczny jest specjalistyczny sprzęt? To zależy. Bardzo często wystarczy standardowa klawiatura i mysz, jednak urządzenia multimodalne, czyli np. gogle bądź kontrolery na ręce intensyfikują doznania. A właśnie o intensywność przeżyć w tym wszystkim chodzi – im bardziej użytkownik zaangażuje się w wirtualne doświadczenie, tym lepiej.

Jak wykorzystać aplikacje VR w biznesie?

Możliwości jest całkiem sporo. Aplikacje VR oraz AR – czyli takie, które nakładają na otaczający świat dodatkowe informacje – umożliwiają na przykład prowadzenie skutecznych szkoleń praktycznych i teoretycznych. Z narzędzi wirtualnej rzeczywistości coraz chętniej korzystają także deweloperzy prezentujący w ten sposób inwestorom nieruchomości na sprzedaż. W wygenerowanej komputerowo przestrzeni pojawiają się pełne panoramy obiektów w 360 stopniach, często tworzone na podstawie gotowych planów aranżacji wnętrz. Aplikacje VR świetnie sprawdzają się też w kampaniach marketingowych produktów oraz strategiach promocyjnych marki. Warto więc wykorzystać ich potencjał również na targach branżowych czy tym podobnych eventach. To naprawdę przyciąga!

Pokaż swój biznes z najlepszej strony!

Sposobów na ciekawe zaprezentowanie projektu biznesowego jest wiele. Fotorealistyczne wizualizacje produktu, wirtualne spacery po obiektach, filmy 360, rozwiązania oparte o aplikacje VR i AR – to wszystko bardzo dobre pomysły. W Solutions360 pomożemy Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Sprawdź naszą ofertę dla biznesu, a w razie pytań napisz i daj znać, co możemy dla Ciebie zrobić!

gwiazdka- 1 gwiazdka- 2 gwiazdka- 3 gwiazdka- 4 gwiazdka- 5

Średnia ocena: 4.6/5.0
Na podstawie: 56 opinii

Dodaj komentarz