Potencjał AR to coś więcej niż interaktywne gry na smartfona. Rozszerzona rzeczywistość, czyli augmented reality wykorzystywana jest także z powodzeniem w biznesie, w tym w branży deweloperskiej. Dzięki wizualizacjom wykorzystującym AR firmy mogą poprawić swój wizerunek, a klienci zobaczyć inwestycję w najatrakcyjniejszym świetle. Przeczytaj, na czym polega rozszerzona rzeczywistość AR i jak możesz ją wykorzystać w swoim biznesie.
Spis treści
- Augmented reality – co trzeba o niej widzieć?
- Granica między rzeczywistością a światem wirtualnym
- Rozszerzona rzeczywistość dla deweloperów
- Potencjał marketingowy
- Rozszerz swoje horyzonty z Solutions360
Augmented reality – co trzeba o niej widzieć?
Projekty architektoniczne i ich odwzorowanie na mapie pomaga w lepszym zrozumieniu nawet najbardziej hipotetycznych inwestycji. Jeśli na obraz rzeczywisty naniesie się pojedyncze obiekty (ulice, budynki, wyposażenie) stworzone za pomocą grafiki komputerowej, można uzyskać zupełnie inną jakość projektu. Takie połączenie generowanych komputerowo elementów z faktycznym obrazem nazywa się rozszerzoną rzeczywistością AR.
Technologia augmented reality zyskała popularność, chociażby za sprawą uwielbianej na całym świecie gry Pokemon Go, która doskonale obrazuje sposób działania AR. Wykorzystano w niej moduły GPS dostępne w smartfonach, dzięki czemu na rzeczywisty obraz możliwe było naniesienie wygenerowanych komputerowo pokemonów. W ten sposób każdy kto grał w Pokemon Go i używał przeznaczonej do gry aplikacji AR, mógł znaleźć kolorowego stworka w pobliskim parku, czy tuż przed sobą – na chodniku. Jednak AR służy nie tylko rozrywce, a przede wszystkim znajduje zastosowanie w edukacji, lotnictwie, inżynierii, oraz wszystkim szeroko pojętym marketingu. W ten sposób klienci, zamiast kupowania nieznanego produktu, mogą jeszcze głębiej doświadczyć przyszłej inwestycji.
Granica między rzeczywistością a światem wirtualnym
Podstawową różnicą pomiędzy rozszerzoną rzeczywistością AR a rzeczywistością wirtualną VR jest taka, że technologia augmented reality bazuje na faktycznie istniejących zasobach. Dzięki temu, że jedynie część elementów jest nakładana komputerowo, użytkownik zyskuje o wiele naturalniejsze wrażenia. Co więcej, w ten sposób można uniknąć ewentualnych błędów projektowych czy nieścisłości na każdym etapie realizacji inwestycji. AR dopełnia i wzbogaca rzeczywisty obraz, pokazując przyszłe efekty, co pozwala na kontrolę inwestycji na każdym etapie i wprowadzanie ewentualnych korekt do pierwotnego projektu.
Bariera między światami rzeczywistymi a wirtualnymi jest subtelna i tak naturalna, jak tylko pozwala jakość wykonanej grafiki komputerowej. Na szczęście zaawansowanie technologiczne umożliwia dziś wykonanie fotorealistycznych obrazów i animacji.
Rozszerzona rzeczywistość dla deweloperów
Rynek nieruchomości w dużej mierze opiera się na fotorealistycznych wizualizacjach realizowanych projektów. Plany i rysunki są bardzo przydatne, ale klient, który nie zawsze jest w stanie wyobrazić sobie w przestrzeni sieć linii i znaków, oczekuje czegoś więcej ze strony dewelopera. Wizualizacje AR pozwalają zobaczyć więcej: gotowy wystrój w pustym mieszkaniu lub ukończoną nieruchomość, która w rzeczywistości nie jest jeszcze gotowa.. Rozszerzona rzeczywistość dla deweloperów jest również sposobem na dotarcie do większej grupy odbiorców. Klienci mogą zobaczyć przyszłą inwestycję bez konieczności podróży do danego miejsca.
Ponieważ technologia AR wciąż jest rozwijana, daje ogromne możliwości konkurencyjne dla firm deweloperskich. Wysokiej jakości i atrakcyjne wizualizacje, jakie wykonuje Solutions360 wyróżnią Cię na tle innych podmiotów na rynku.
Potencjał marketingowy
Dzisiaj marketing jest nastawiony na doznania wizualne oraz interaktywność. Coraz trudniej przyciągnąć klientów swoją ofertą za pomocą klasycznych rozwiązań marketingowych. W obliczu takich problemów rozszerzona rzeczywistość AR określana jest jako przyszłość nowoczesnej reklamy.
Zainteresowanie, jakie budzi technologia augmented reality, to ogromny potencjał to wykorzystania w promocji swoich usług i produktów. Łącząc rozwiązania bazujące na AR z geolokacją, użytkownicy mogą zobaczyć miejsca docelowe odpowiadające ich wcześniej ustalonym oczekiwaniom. Przykładowo, osobom poszukującym mieszkania w okolicy przyjaznej dzieciom łatwiej będzie w ten sposób podjąć decyzję o wyborze danego miejsca. Wystarczy, że odbędzie się wirtualny spacer po przyszłym osiedlu oraz okolicy, zajrzy na nieistniejący jeszcze plac zabaw i oceni dystans od ruchliwej ulicy.
Rozszerz swoje horyzonty z Solutions360
Nowoczesne technologie dostarczają nieograniczonych możliwości biznesowych. Inwestycja w rozszerzoną rzeczywistość to dla firmy okazja do rozwoju i dotarcia z ofertą na kolejne rynki. Sprawdź, co zyskasz wybierając aplikacje AR od Solutions360. Specjalizujemy się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań dla branży dewelopersko-mieszkaniowej i wiele innych podmiotów.