fbpx

Rzeczywistość wirtualna (VR) i rozszerzona (AR) to technologie, które rozwijają się bardzo szybko. Jeszcze do niedawna kojarzone przede wszystkim z branżą rozrywkową, dziś wykorzystywane są w szkoleniach, medycynie, e-commerce, promocji marki i wizualizacji produktu. Czym jest rozszerzona rzeczywistość oraz jak wykorzystać potencjał aplikacji AR? Krótkie podsumowanie tematu znajdziesz w tym wpisie. Sprawdź!

Czym rozszerzona rzeczywistość różni się od wirtualnej?

Virtual reality to stworzony komputerowo świat, w którym użytkownik może wchodzić w interakcje z jego poszczególnymi obiektami. Aby przenieść się w przestrzeń VR, niezbędne są specjalne gogle oraz oprogramowanie.

Z kolei rzeczywistość rozszerzona polega jedynie na wzbogaceniu otaczającego świata o dodatkowe informacje. Mogą to być np.:

  • napisy,
  • grafiki,
  • zdjęcia,
  • filmy video,
  • interaktywne wizualizacje.

Aby rozszerzyć swoją rzeczywistość, wystarczy urządzenie mobilne plus dedykowana aplikacja Działa to w ten sposób, że wygenerowane komputerowo obiekty AR nakładają się na świat rzeczywisty dzięki kamerce smartfona lub tabletu. Obraz z dodatkowymi informacjami widzisz wtedy na wyświetlaczu swojego urządzenia.

Drugą opcją jest skorzystanie ze specjalnych gogli, które nakładają dodatkowe elementy na otaczający świat. W odróżnieniu od VR tutaj nie tracisz kontaktu z rzeczywistością. W dowolnym momencie możesz też wyłączyć w goglach obraz AR i korzystać z nich dalej tak jak ze zwykłych okularów. Ze względu na wygodę użytkowania narzędzia rozszerzonej rzeczywistości coraz częściej wykorzystuje się na co dzień, np. w pracy czy na szkoleniach.

Jak wykorzystać potencjał aplikacji AR?

Po aplikacje AR sięga obecnie coraz więcej firm. To jedno z najbardziej efektywnych rozwiązań szkoleniowych. Przy pomocy tej technologii można na przykład przeprowadzać szkolenia praktyczne na rzeczywistych urządzeniach bądź maszynach bez konieczności spoglądania na notatki. Dzięki goglom AR kursanci mają wszystkie niezbędne instrukcje bezpośrednio przed oczami.

Augmented reality to także przyszłość marketingu i e-commerce. Aby zaprezentować produkty w sposób wirtualny, możesz oczywiście wykorzystać aplikacje VR, które dają możliwość wizualizacji w 360 stopniach, ale narzędzia rozszerzonej rzeczywistości też świetnie się tu sprawdzają. Tego typu technologie cieszą się rosnącym zainteresowaniem m.in. w branżach meblarskiej, wyposażenia wnętrz, kosmetycznej czy odzieżowej. Wystarczy smartfon/tablet z zainstalowaną aplikacją AR, aby np. móc obejrzeć konkretne meble we wnętrzu swojego mieszkania czy zobaczyć, jak wybrany model butów wygląda na stopach.

Postaw na nowe technologie w biznesie!

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to trend, który z roku na rok przybiera na sile. Zastanawiasz się, jak możesz wykorzystać nowe technologie w swoim biznesie? Jesteś w dobrym miejscu! W Solutions360 tworzymy graficzne oraz interaktywne produkty dla firm. Zamówisz u nas m.in. aplikacje VR, wirtualne spacery po obiektach, filmy 360, fotorealistyczne wizualizacje 3D i wiele więcej. Sprawdź pełną ofertę, a w razie pytań napisz do nas!

gwiazdka- 1 gwiazdka- 2 gwiazdka- 3 gwiazdka- 4 gwiazdka- 5

Średnia ocena: 4.6/5.0
Na podstawie: 32 opinii

Dodaj komentarz