fbpx

Nowoczesna technologia coraz śmielej wchodzi nie tylko w nasze życie prywatne, ale i znajduje zastosowanie w różnych branżach. Sektor deweloperski również zyskuje na tych zmianach, wdrażając rozwiązania, jakie jeszcze niedawno uważano za technologię sci-fi. Inteligentne domy, jeszcze sprawniejsze kontrolowanie postępów budowy, nowoczesne sposoby zarządzania nieruchomościami… To tylko część opcji gwarantowanych przez proptech. Stanowi on rozwiązanie, które dzisiaj nie jest już trendem, ale prężnie rozwijającą się branżą. Chcesz się dowiedzieć o nim więcej? Zachęcamy do lektury!

Spis treści

Technologia na rynku nieruchomości

Zacznijmy od wyjaśnienia, co to w ogóle proptech. Słowo stanowi połączenie dwóch angielskich terminów – property i technology. Odnosi się albo do firm działających na tym rynku, albo do samych rozwiązań – zazwyczaj teleinformatycznych, mających duże przełożenie na sektor budowlany. Zakres tego terminu więc jest bardzo szeroki. Da się go jednak nieco przybliżyć, wymieniając przykłady, gdzie proptech znajduje zastosowanie. Wśród nich wymienia się m.in.:

  • systemy inteligentnych domów (np. zdalnie obsługiwane zamki czy gniazdka, automatyczne dostosowanie pracy systemów ogrzewania do warunków zewnętrznych etc.),
  • systemy zarządzania nieruchomościami (łatwiejsze rozliczanie się między wynajmującym a najemcą, obsługa zgłoszeń usterek i związanych z nimi faktur itp.),
  • oprogramowanie służące do obsługi projektów (pozyskiwanie i udzielanie finansowania na projekty deweloperskie itd.).

Narzędzia zwiększające jakość usług

Dzięki wdrożeniu możliwości oferowanych przez proptech istnieje szansa na znaczne zwiększenie skuteczności sprzedaży. Technologie te bowiem stanowią często już nie dodatek, ale pożądane rozwiązania, poszukiwane zarówno przez nabywców, jak i najemców. Deweloper, np. poprzez wizualizacje, może pokazać, jak działają poszczególne systemy – zarówno te prostsze, służące do regulacji natężenia światła, jak i zdalne regulowanie ogrzewania, żaluzji itp.

W rozwoju inteligentnych obiektów dużą rolę odegrała pandemia. Przez Covid-19 modernizacja zarówno biur, jak i prywatnych domów w kierunku „smart” stała się jeszcze ważniejsza. Głównie ze względu na bezpieczeństwo, jak i sprawniejsze zarządzanie zespołem w pracy, szczególnie gdy duża jego część działa zdalnie.

technologia-w-branzy-deweloperskie

Wirtualne spacery po domach i mieszkaniach

A teraz wyobraź sobie sytuację – starasz się pozyskać inwestorów lub po prostu kupców na istniejące mieszkania. Dokładnie opisujesz, jakie zalety ma konkretna nieruchomość, podkreślając, że zastosowano w niej rozwiązania z zakresu proptechu, co podnosi prestiż i poziom inwestycji. Jednak nawet najbardziej szczegółowy opis nie jest w stanie odzwierciedlić tego, jakie korzyści niesie ze sobą ta technologia. Dużo lepiej jest zaprezentować to na żywo… albo w formie animowanej wizualizacji. Szczególnie ten drugi sposób niesie wiele korzyści – jest wygodny dla klientów, bo pozwala obejrzeć wszystko z poziomu własnego komputera, smartfona czy urządzeń VR, a z drugiej strony pozwala zapoznać się z pełnymi możliwościami inteligentnej nieruchomości. To daje bardzo szerokie pojęcie o tym, jakie zalety niesie ze sobą proptech.

Jeśli chcesz postawić na najwyższą skuteczność, to fotorealistyczne wizualizacje 3D – dodatkowo interaktywne – będą nieocenionym narzędziem w zdobyciu klienta. Dzięki takim materiałom możesz doskonale zaprezentować wszystkie walory nieruchomości, uwzględniając również nowoczesne technologie. Gdy inwestor ma opcję zobaczenia nie tylko domu czy mieszkania, ale i zastosowanych rozwiązań proptechu w praktyce, z pewnością będzie to dla niego ogromną zachętą, by dokonać zakupu. Czy zatem wirtualne spacery i interaktywne makiety nie brzmią jak idealna reklama dla dewelopera? Najlepiej sprawdź to sam!

Warto nadmienić, że tego typu wizualizacje mają jeszcze jeden atut, tak ważny szczególnie w świecie, gdzie ludzie mają problem nie tylko z brakiem czasu, ale dodatkowo z wszechobecną z pandemią. Możliwość obejrzenia nieruchomości online, korzystając z własnego komputera lub telefonu w dogodnym dla siebie momencie czy o dowolnej porze to zdecydowanie zaleta, którą podkreślają zarówno klienci, jak i sprzedawcy.

Proptech, czyli krok w przyszłość!

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione powyżej zalety, łatwo stwierdzić, że proptech daje rozwiązania, jakie warto wziąć pod uwagę, budując strategię marketingową, mającą dotrzeć do potencjalnych inwestorów. Wzbogacająca reklamy deweloperów nowoczesna technologia skutecznie przyciąga i zachęca klientów do wybrania konkretnej oferty. Tym bardziej, jeśli mogą przyjrzeć się jej znacznie bliżej i lepiej. Chcesz dowiedzieć się więcej? Już teraz skontaktuj się z nami i zyskaj wirtualne makiety, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż nieruchomości.

gwiazdka- 1 gwiazdka- 2 gwiazdka- 3 gwiazdka- 4 gwiazdka- 5

Średnia ocena: 4.4/5.0
Na podstawie: 4 opinii

Dodaj komentarz