fbpx

W decyzji o zakupie lub wynajmie nieruchomości najważniejszą rolę odgrywa pierwsze wrażenie. Walory estetyczne ukazane na fotografii często decydują o tym, czy klient zainteresuje się szczegółami oferty. Kluczem jest więc ukazanie nieruchomości w jak najlepszym świetle, a zadanie to warto powierzyć profesjonalistom. Przeczytaj, jak zdjęcia i fotorealistyczne wizualizacje wpływają na sukces na rynku nieruchomości.

Spis treści

Efektowne zdjęcia nieruchomości? W nich tkwi siła!

Na konkurencyjnym rynku nieruchomości strona wizualna stanowi klucz do skutecznej sprzedaży. Chociaż tego rodzaju zakupy nie odbywają się w przypływie chwili, pierwsze emocje i wrażenia estetyczne odgrywają główną rolę w procesie decyzyjnym. Odpowiednio ukazane walory lokalu będą kojarzyć się klientom z komfortem, prestiżem czy domową atmosferą.

Komunikacja wizualna za pomocą fotografii to jednocześnie skuteczny sposób na wyróżnienie się. Poszukując wymarzonego domu lub mieszkania, klient przegląda setki ofert. Atrakcyjne ujęcia przyciągają wzrok i zachęcają do dalszego przyjrzenia się szczegółom. Fotografiom dodatkowo mogą towarzyszyć makiety interaktywne czy wirtualne spacery 3D. Najważniejsze jest tu jednak umiejętne przedstawienie walorów nieruchomości. Wysokiej jakości sprzęt, dobre oświetlenie, a w końcu i znajomość metod profesjonalnego fotografowania wnętrz i obiektów z zewnątrz – to wszystko przekłada się na skuteczność zdjęć oraz szybszą sprzedaż.

Funkcja informacyjna zdjęć

Dziś trudno wyobrazić sobie marketing nieruchomości bez fotografii. To właśnie zdjęcia przede wszystkim dostarczają informacji na temat danej oferty. Jak pokazują badania, spośród wszystkich informacji, które docierają na co dzień do ludzkiego mózgu, aż 90% stanowią treści wizualne. To potwierdzenie tego, jak duży potencjał mają zdjęcia nieruchomości czy fotorealistyczne wizualizacje, które umożliwiają klientom zobaczenie np. pustego mieszkania w pełnej aranżacji.

W pojedynczej ofercie powinny znaleźć się fotografie nie tylko wszystkich pomieszczeń ukazanych w najkorzystniejszych ujęciach, ale i kadry całego obiektu z zewnątrz, w tym z lotu ptaka. Im dokładniejsze i więcej pokazujące fotografie, tym większa szansa na szybką sprzedaż.

Gra na emocjach i sugestiach

Doświadczenia wizualne bardziej niż jakiekolwiek opisy oddziałują na ludzkie emocje. Już jedno spojrzenie na dane miejsce może zostać zapamiętane na długo, dlatego warto szczególnie zadbać o dobrą jakość zdjęć.

Zakup mieszkania lub wynajem biura to decyzje związane z konkretnymi oczekiwaniami ze strony klientów. Kupujący wiążą z przyszłymi nabytkami życiowe plany, poszukują bezpieczeństwa dla rodziny lub prestiżu w sferze biznesowej. Oprócz fotografii ofertę warto rozszerzyć narzędzia takie jak interaktywna makieta, która usprawnia podejmowanie decyzji zakupowej zwłaszcza w przypadku rynku pierwotnego, kiedy jeszcze inwestycja jest w trakcie budowy Narzędzie to polega na stworzeniu trójwymiarowego modelu inwestycji. Makieta interaktywna łączy w sobie grafikę wykonaną na podstawie planów architektonicznych oraz fotografię. Natomiast dzięki technologii 360° możliwe jest obejrzenie inwestycji z lotu ptaka, a nawet odbycie wirtualnego spaceru po okolicy, jak i po wnętrzu. Dodatkowe funkcje, takie jak wyszukiwarka mieszkań czy podświetlanie dostępnych lokali podkreślają jej interaktywność.

makiety-interaktywne-spacery

Powiew nowoczesności – zdjęcia sferyczne wnętrz

Nowoczesna technologia z powodzeniem wykorzystywana jest w marketingu internetowym i nie tylko. Za pomocą fotorealistycznych wizualizacji architektonicznych i wnętrz klient może zobaczyć nieruchomość na ekranie komputera niemal tak dokładnie, jakby był na miejscu. Tego typu rozwiązania opierają się na zaawansowanej grafice imitującej prawdziwe zdjęcia. Idąc krok dalej, decydując się na dołączenie fotorealistycznych animacji do swojej oferty, które mogą zde zwiększyć jej atrakcyjność i zachęcić klientów do zakupu, nawet jeśli inwestycja znajduje się dopiero w budowie.

Nie tylko animacje, ale i wysokiej jakości zdjęcia umożliwiają również zwiększenie geograficznego zasięgu odbiorców. Dokładne fotografie znacznie ułatwiają również zdalne przeglądanie ofert nieruchomości oraz ograniczenie bezpośredniego kontaktu, co szczególnie pożądane okazało się w czasach pandemii.

Ponadto, atrakcyjność oferty nieruchomości podnoszą wirtualne spacery po domach, obiektach komercyjnych czy użyteczności publicznej. Wykonane są dzięki technice fotografii panoramicznej i umożliwiają zdalny spacer po obiekcie, jego otoczeniu, a nawet zajrzenie do poszczególnych mieszkań. Narzędzie to można wykorzystać do promocji na stronie internetowej lub w kioskach multimedialnych na targach.

Postaw na profesjonalistów!

Zaprezentowanie oferty w formie wizualnej to duży krok do skutecznej sprzedaży na rynku nieruchomości. Jeśli chcesz wyróżnić się wśród konkurencji, wybierz Solutions360, – wykonamy dla Ciebie sesję zdjęciową zgodnie z nowoczesnymi standardami marketingu. Zwiększ efektywność kampanii reklamowej, stawiając również na takie urozmaicenie oferty, jak wirtualna makieta czy wirtualne spacery 3D.

gwiazdka- 1 gwiazdka- 2 gwiazdka- 3 gwiazdka- 4 gwiazdka- 5

Średnia ocena: 4.7/5.0
Na podstawie: 40 opinii

Dodaj komentarz