fbpx

Virtual Reality (VR) znajduje coraz większe zastosowanie w biznesie. Z tego nowoczesnego rozwiązania chętnie korzystają nie tylko branże rozrywkowe, ale i deweloperzy. Za pomocą wirtualnej rzeczywistości można w oryginalny sposób zainteresować klientów swoją ofertą i zaproponować im wyjątkowe doświadczenia podczas jej oglądania. Odkryj, jak wykorzystać VR w branży deweloperskiej. Jakie narzędzia reklamowe są dzięki temu dostępne?

Spis treści

Różnice między VR a AR

Wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań w promocji produktów i usług nie jest niczym nowym – najlepszym tego przykładem jest reklama w internecie. Trwający rozwój technologiczny pozwala jednak zrobić krok naprzód w kierunku skutecznej sprzedaży. Wszystko dzięki takim narzędziom, jak VR i AR. Co kryje się pod tymi skrótami?

AR (Augmented Reality), inaczej rozszerzona rzeczywistość, jest połączeniem świata realnego z wirtualnym. W praktyce oznacza to nałożenie na obraz rzeczywisty komputerowo wygenerowanej grafiki. Dzięki temu deweloper np. może przedstawić wariant aranżacji pustego lokalu lub pokazać klientowi wizualizację domu na jego działce.

W przypadku wirtualnej rzeczywistości (VR) oglądany obraz jest w całości stworzony przez grafika lub wygenerowany na podstawie panoramicznych zdjęć. W branży deweloperskiej bazę takiej wizualizacji stanowią plany oraz wytyczne konstrukcyjne. Dokładne odwzorowanie w formie trójwymiarowej umożliwia zobaczenie mieszkania, nieruchomości, a nawet całego osiedla, które jeszcze nie istnieje.

Zalety technologii VR

Stosowanie narzędzi opartych o technologię VR ma duży potencjał marketingowy. Przede wszystkim zwiększa to skuteczność komunikacji wizualnej. W świecie, w którym większość społeczeństwa to wzrokowcy, a na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów masz zaledwie kilka sekund, obraz stanowi najważniejszy element oferty. Wirtualne wnętrza mieszkań ukazujące atrakcyjne możliwości aranżacji to jeden z przykładów wykorzystania VR w branży deweloperskiej.

Virtual Reality ma duże zastosowanie w sprzedaży na rynku pierwotnym. Przeciętny klient, oglądając rzuty i plany architektoniczne, nie jest w stanie z dużą dokładnością wyobrazić sobie przyszły wygląd lokalu lub budynku. Dzięki technologii VR kupujący może zobaczyć inwestycję w możliwie najbardziej realistycznej formie, a nawet wchodzić w interakcję z przedstawionym obiektem.

Wśród kolejnych zalet wirtualnej rzeczywistości można wymienić:

  • zwiększenie atrakcyjności oferty;
  • sposób na dotarcie do większej grupy odbiorców;
  • zaoszczędzenie czasu i pieniędzy przeznaczonych na oprowadzanie po inwestycji;
  • możliwość obejrzenia oferty o każdej porze dnia i nocy.
wirtualna-rzeczywistosc-vr

Wirtualne spacery – zainteresowanie i zaufanie

Powszechnie wiadomo, że klienci wolą zaufać własnym oczom niż słowom sprzedawcy. Wirtualne spacery po mieszkaniach i domach umożliwiają potencjalnym nabywcom obejrzenie danej inwestycji z dowolnej perspektywy. Narzędzie to składa się z serii panoram 360°, które klient ogląda, zupełnie jakby był na miejscu. Dodatkowe opcje nakładane na obraz, takie jak opisy, cenniki czy nagrania wideo, angażują odbiorcę, zachęcając do zrobienia kolejnego kroku w kierunku kupna.

Dużym zainteresowaniem cieszą się również wirtualne spacery dla firm. Dzięki nim można pokazać biuro lub fabrykę od zaplecza i tym samym pochwalić się stosowaną technologią lub przyjazną atmosferą panującą w firmie.

Aplikacje VR – pokaż Klientom to, co chcą zobaczyć!

W nowoczesnym marketingu zaawansowane technologie łączą się z rozrywką. Aplikacje VR na gogle pozwalają na niecodzienne doświadczenia związane z wirtualnym oglądaniem obiektów i planowanych inwestycji. Dzięki temu klienci mogą zanurzyć się w rzeczywistości, której mogą być częścią. Takie dogłębne poznanie oferty wpływa na jej emocjonalny odbiór, zwiększając konkurencyjność oferty. Solutions360 udostępnia w swojej ofercie aplikacje VR na gogle połączone z infokioskiem, które uatrakcyjnią stoisko na targach lub w biurach.

Nowoczesność w branży deweloperskiej

Daj się poznać swoim klientom jako nowoczesny przedsiębiorca, który nie boi się zaawansowanych technologii. Virtual reality oraz rozszerzona rzeczywistość AR pozwolą Twojej firmie przenieść się na wyższy poziom sprzedaży. Sprawdź wszystkie narzędzia od Solutions360 i wybierz dla siebie rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w promocji danej oferty.

gwiazdka- 1 gwiazdka- 2 gwiazdka- 3 gwiazdka- 4 gwiazdka- 5

Średnia ocena: 4.4/5.0
Na podstawie: 28 opinii

Dodaj komentarz